• ۰۹۱۲۸۶۰۲۱۷۸
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گامهایی به سمت طلاق

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

طلاق

مهم ترین اختلافات منجر به طلاق

 

در بین افرادی که با هم زندگی می کنند اختلاف یک امر طبیعی است، چون هر فرد طبق تربیت خاص و در فرهنگ خاص خود بزرگ شده و باورها و الگوهای خاص خود را دارد. پس تفاوت جزئی از زندگی است.

در مورد همسران نیز نباید انتظار داشته باشیم که هر دو مثل هم فکر کرده و رفتار کنند.

فریبا ناراحت از اینکه تازه فهمیده بود که همسرش علاقه ای به رفت و آمد ندارد، بسیار ناراحت بود.وقتی مشکل را با همسرش بیان کرد او هم در پاسخ گفت: من هم نمی دانستم تو این قدر به والدینت وابسته هستی که هر کاری را با آنها در میان گذاشته و برای هر کاری اجازه ی آنان را می خواهی و .......

 این صحبتها بین خیلی از زوجین تازه ازدواج کرده ردو بدل می شود چون شناخت کافی از هم پیدا نکرده و به تیپ های شخصیتی هم تمرکز نداشته و خانواده های همدیگر را کنکاش نکرده اند تا تفاوت ها و شباهت های هم را بیابند و اکنون با دنیای متفاوتی از طرف مقابل روبرو می شوند که برای آنها تازگی دارد و برای آنان قابل هضم نیست و می خواهند طرف مقابل را شبیه خود کنند و این آغاز درگیری و جنجال خانوادگی است.

هر فرد باید بداند که انسان ها از جنبه های فردی، شخصیتی، خانوادگی، فرهنگی، ارزشی، دینی و.....با هم تفاوت هایی داشته و همین امر موجب اختلاف در سلیقه ها، انگیزه ها، انتخاب ها و... می شود.

پس نباید انتظار داشت که زن و مردی که با تمام این تفاوت ها کنار هم قرار می گیرند شبیه هم بوده و یا مثل هم رفتار کنند چون این امر بعید و یا نادر است. البته نوع و میزان اختلاف با توجه به نسبی بودن در افراد مختلف متفاوت بوده و راهکارهای کاهش و یا حذف آن هم در هر فردی متفاوت است.

طلاق4 

آگاهی از تفاوت های فردی، اصلی غیر قابل انکار

افرادی که قبل از ازدواج این تفاوت ها را پذیرفته و با آگاهی قبلی وارد زندگی مشترک می شوند، حساسیت ها و مشکلات کم تری را تجربه کرده و یا روش کاهش این مسائل را می دانند .چون سطح انتظارات آنان بر اساس ویژگی های طرف مقابل می باشد و هر دو طرف به این تفاوت ها آگاه بوده و نقاط اشتراک خود را پررنگ تر می کنند.

1-اختلافات در زمینه ی معنویت:

دختر و پسری که از نظر امور دینی و معنوی با هم، هم کفو نیستند، زندگی بی مشکلی نخواهند داشت.پس برای ازدواج و آرامش بعد از آن هر دو زوج باید مطمئن شوند که در حوزه ی اعتقادی شبیه هم بوده و نقاط اشتراکشان بیشتر از نقاط اختلافشان می باشد.

2- اختلافات طبقاتی:

خانواده ها به طور نسبی امروزه بیشتر به نظر خود پسر و دختراهمیت می دهند و اختلاف سطح مالی و طبقاتی را مهم نمی دانند و خوشبختی را در گرو تفاهم و دوست داشتن دو طرف می دانند .در حالی که این اختلاف ،خود موجب مشکل می شود.توان مالی  بالاتر زن نسبت به مرد باعث احساس ضعف و ناتوانی در مرد می شود و همین سبب چالش و نزاع بین آنها می شود.

3-اختلافات سنی:

اختلاف سن بین زوجین یک امر طبیعی است که نمی توان برای آن رقم و عددی مشخص کرد ولی کارشناسان تفاوت سنی بین 3 تا 5 سال را تایید می کنند. تفاوت سنی بیشتر از 10 سال مشکلات بیشتری را رقم می زند چون زن و مرد در دو دنیای متفاوت رشدی و روانی قرار داشته اند و خواسته ها و توقعات هر گروه متفاوت از دیگری می باشد.

4-اختلافات در بهره یهوشی و میزان تحصیلات:

هر کدام از طرفین باعث تفاوت در ادراک ،خواسته ها و انتخابات و... شده و زمینه ساز مشکل می باشد. این افراد قادر به درک مسائل از دید دیگری نبوده و باعث سوء تفاهم و نداشتن درک احساسات و عواطف طرف مقابل می شود.

5- اختلافات در دیدگاه ها:

کسانی که همیشه نسبت به همه چیز دید منفی دارند اگر با یک فرد مثبت نگر زندگی کنند دنیا برای هر دو زجرآور می شود. چون یک فرد به همه چیز به دید خوب و مثبت نگاه کرده و نیمه ی پر لیوان را می بیند و دیگری منفی نگر و نیمه ی خالی لیوان را دیده و به همه چیز شک دارد .پس امکان به وجود آمدن مشکل سر هر مسئله ای وجود دارد.

 

 

6- اختلافات در علایق و سلیقه ها:

تفاوت در سلیقه ها در همه ی افراد حتی اعضاء یک خانواده که تحت یک تربیت و فرهنگ قرار دارند نیز وجود دارد .اما اگر این تفاوت سلیقه در حد بالایی باشد امکان ناسازگاری بین زوجین را فراهم می کند. پس درست باید قبل از ازدواج با علایق و سلیقه های یکدیگر آشنا شده و از نبودن تضاد شدید بین خود مطمئن شد.

7- اختلافات در خواسته ها و آرزوها:

سطح امیال و آرزوها می تواند زمینه ساز مشکل بین افراد شود. مثلاً یکی از زوج ها به دنبال مهاجرت و رفتن به غرب برای ادامه تحصیل یا زندگی است و دیگری وابسته به خانواده و متعصب به میهن و خانواده .پس بین این گروه که ایده آل ها و رویاها متفاوتی دارند نمی توان سطح پایین یا بالایی از توقعات برای گذشت از خواسته ی طرف مقابل را داشت و همین امر موجب مشکلات بین آنها می گردد که طرفین باید قبل از ازدواج به مسائل مهم در مورد خود اشاره کرده و تضادها را حل کنند.

طلاق5

توصیه های پیشنهادی

        در ابتدای شروع زندگی مشترک، از همسر خود توقع تفاهم صددرصد را نداشته باشید.

  • تفاوت فاحش در وضع اقتصادی هر کدام از طرفین موجب ضعف دیگری و بروز مشکل است .پس تا یک سطح متناسبی این تفاوت را بپذیرید .
  • داشتن هر گونه اختلاف سلیقه در ابتدای زندگی حتماً به معنی نداشتن تفاهم و بروز مشکل نیست وافراد زیادی وجود دارند که با وجود اختلافات ذکر شده ی بالا با هم زندگی مشترک خوبی داشته و برای رسیدن به آرامش در زندگی هر کدام تلاش کرده و راه حل های مناسبی را پیدا کرده اند .این بستگی به خواست و اراده و نوع شخصیت شما دارد.

 

 


نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت
کد تصویری را وارد کنید